dlm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Lojistik ve deniz taşımacılığında aracılar, rolleri ve fonksiyonları | Sunum |
2 | Gemi acenteliği ve forwarder işletmeciliğine giriş. Gemi acenteliği ve forwarderlik temel kavramları ve terimleri. Davetli Konuşmacı (Dış Ticaret Firması) | Sunum |
3 | Tramp ve liner deniz taşımacılığında gemi acentelik türleri. Gemi acentelerinin temel fonksiyonları ve hizmetleri | Sunum |
4 | Gemi acentesi ve müvekkil arasındaki ilişki, gemi acentesi ve resmi otoriteler, üçüncü taraflar arasındaki ilişkiler | Malcolm Latarche (1998). Port Agency. Witherby & Co Ltd. 617, 1952 |
5 | Liman acenteliği ve liner acentelik işlemleri: Gemi acenteliğinde pazarlama, satış, fiyatlandırma, rezervasyon ve operasyonel işlemler ve hizmetler | Malcolm Latarche (1998). Port Agency. Witherby & Co Ltd. 5567 |
6 | Gemi acentelik sözleşmelerinin türleri ve özellikleri. Müvekkil ve gemi acentelerin görevleri ve sorumlulukları | FONASBA, Ship Agency Agreements Kenneth T. Schiels (2000). Ship Agency, Fairplay Publication, 6075. |
7 | Gemi acenteliğinde dokümantasyon sistemi ve hizmetleri | Malcolm Latarche (1998). Port Agency. Witherby & Co Ltd. 617 |
8 | Gemi acentelik işlemleri üzerine vaka analizleri. Davetli Konuşmacı (Gemi Acentesi Yetkilisi) | ITIC, Claims Review, Ship Agency Claims |
9 | Ara sınav | |
10 | Küresel ticaret, lojistik ve taşımacılıkta freight forwarder işletmelerinin rolleri, fonksiyonları ve hizmetleri | Sunum |
11 | Freight forwarderlik dokümanları | Peter Jones (1993). Legal Handbook on Forwarding” FIATA |
12 | Freight forwarder ve ilgili taraflar ile ilişkiler. Taşıtanların forwarder seçim kriterleri | Sunum |
13 | Freight forwarderlerin hukuksal boyutları. Forwarderlik işlemleri üzerine vaka analizleri. Davetli Konuşmacı (Forwarder Yetkilis) | Jan Ramberg (1993). The Law of Freight Forwarding, FIATAITIC, Claims Review, Forwarding Claims |
14 | Gemi acenteliği ve forwarder işletmelerinde yönetim: Stratejik bir yaklaşım | Sunum |
15 | Dönem ödevi sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Malcolm Latarche (1998). Port Agency. Witherby & Co Ltd.Peter Jones (1993). Legal Handbook on Forwarding” FIATA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kenneth T. Schiels (2000). Ship Agency, Fairplay Publications.Jan Ramberg (1993). The Law of Freight Forwarding, FIATAITIC, Claims Review on Ship agency and Freight forwarding |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 132 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı | X | ||||
2 | Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli | X | ||||
3 | Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli | X | ||||
4 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli; | X | ||||
5 | Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı; | X | ||||
6 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli | X | ||||
7 | Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli | X | ||||
8 | Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; | X | ||||
9 | Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı | X | ||||
10 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
11 | Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli | X | ||||
12 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
13 | İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest